Najnowsze komentarze
    Strony
    Tematyczne
    • Obecne subkultury młodzieżowe
      Dzisiejsze społeczeństwo w sposób ogromny różni się od swojego odpowiednika z lat jeszcze dziewięćdziesiątych gdzie trzeba stwierdzić, że żyło się faktycznie zupełnie inaczej. Kwestią, która stała się nader ważna dla …
    • Techniki w nauce
      Bardzo często stajemy przed trudnościami szkolnymi naszych dzieci. Są uczniowie, którzy znacznie szybciej się uczą i są chętni, a inni za to przejawiają się brakiem zainteresowania nauką szkolną. Każdy rodzic …

    Panujący we współczesnej szkole system wymagań oraz organizacja pracy rodzą napięcia, frustracje i bezosobowe stosunki międzyludzkie. Krótko mówiąc szkoła nie jest dobrym środowiskiem do modelowania u dzieci zachowań nieagresywnych, pro społecznych i empatycznych.. Młodzież bardzo silnie utożsamia się z grupą rówieśniczą. Ona również wywiera mocny wpływ na zachowanie jednostek w szkole. Każde dziecko z osobna szuka akceptacji, dlatego często zachowuje się tak jak grupa tego oczekuje. Największym problemem młodzieży w relacjach w środowisku szkolnym nie jest jednak bicie i bójki, lecz wyśmiewanie i wyszydzanie przez rówieśników. Mobbing, czyli długotrwałe nękanie, izolowanie i psychiczne wykańczanie dziecka przez rówieśników, przebiega zwykle przy braku reakcji nauczyciela. Łatwiej zauważyć, że ktoś jest pobity, dużo trudniej – że jest szykanowany przez klasę, atakowany złośliwymi docinkami czy plotkami. Nauczyciel musi wiedzieć, jak rozmawiać z uczniami. Ani ofiara, ani neutralny świadek nie alarmują go o sprawie.

    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

    Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>