Najnowsze komentarze
    Strony
    Tematyczne
    • Co się dzieję z młodymi ludźmiCo się dzieję z młodymi ludźmi
      Szkoła miała uczyć szacunku i dyscypliny a to co się teraz dzieję jest po prostu straszne. Młodzi ludzie mają w sobie ogromne ilości gniewu, egoizmu, nie potrafią panować nad emocjami. …
    • Sześciolatki do pierwszej klasySześciolatki do pierwszej klasy
      Wielu rodziców jest oburzonych postanowieniem o pójściu sześciolatków do pierwszej klasy. W zasadzie żadne czasopismo szeroko się o tym rozpisujące nie wspomina dlaczego sześciolatki nie powinny iść do pierwszej klasy. …

    Wiele osób powtarza, że nie rozumie konieczności wprowadzenia obowiązkowej matury z języka polskiego. Natomiast z drugiej strony wiele osób wyznaje pogląd, że każdy Polak powinien umieć interpretować teksty literackie, odpowiednio formułować swoje myśli oraz oczywiście znać te wszystkie lektury należące do tak zwanego kanonu wykształcenia każdego Polaka. Tak czy owak matura z języka polskiego dla wielu uczniów okazała się w tym roku istną porażką. Z czego to wynikło? Prawdopodobnie z braku zainteresowania tym przedmiotem. Co natomiast sprawdza pisemny egzamin maturalny z języka polskiego? Przede wszystkim znajomość lektur oraz umiejętność interpretowania tekstów literackich. Ucząc się do matury z języka polskiego, warto zwrócić na korelacje omawianych tematów z historią oraz sztuką, bowiem wydarzenia historyczne miały znaczący wpływ na charakter powstających w tym czasie utworów literackich oraz plastycznych i muzycznych. Uczeń przystępujący do egzaminu maturalnego z języka polskiego powinien znać literaturę mitologiczną, średniowieczną, renesansową, barokową, nowożytną oraz współczesną.

    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

    Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>