Najnowsze komentarze
    Strony
    Tematyczne
    • Egzamin gimnazjalnyEgzamin gimnazjalny
      Egzamin gimnazjalny dotyczy zarówno przedmiotów matematyczno – przyrodniczych, humanistycznych oraz wybranego przez ucznia języka obcego. Ta mała matura ma za zadanie sprawdzić umiejętności czytania ze zrozumieniem, logicznego myślenia oraz prawidłowego …
    • Nastolatki i szkolne miłościNastolatki i szkolne miłości
      Nastolatkowie bardzo mocno przeżywają każdą jedną miłość, jaką obdarzą drugą osobę. Pół biedy, jeśli związek rozpadnie się z iny tej właśnie strony, która jest bardziej zaangażowana, to wówczas jakoś mniej …

    Coraz częściej mówi się w szkołach o narastaniu problemu agresji i przemocy wśród dzieci i młodzieży. Następuje wyraźny wzrost liczby agresywnych zachowań uczniów na terenie szkoły. Nie wiadomo, dlaczego mamy do czynienia z tak znacznym wzrostem aktów przemocy. Jeszcze kilkanaście lat temu nie notowano tylu przypadków agresji. W szkołach było o wiele bezpieczniej. Niepokojącym zjawiskiem jest fala przemocy, która wystąpiła w środowisku szkolnym.Agresja przedstawiana jest jako wzór zachowania, przenoszona z porachunków między grupami na każdego, kto się różni. Szacunek należy się tylko silniejszemu. Na pograniczu młodzieżowych i szkolnych źródeł agresji wśród młodzieży mieści się zjawisko “fali” w szkołach będące przejawem i przyczyna zachowań agresywnych. Uczniowie starsi na swoje ofiary wybierają młodszych i słabszych fizycznie kolegów. Grożą pobiciem, ściągają od “kotów” haracze, przestrzegając jednocześnie przed donosicielstwem. Słabsi i młodsi są przedmiotem ataku starszych i silniejszych. Uczniowie skarżą się, że są bici przez kolegów dla zabawy.

    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

    Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>